מטבח

איך לבחור את התאורה המתאימה למטבח

המטבח שלכם הוא לב הבית – בחלל זה אתם מבלים זמן רב ועל כן חשוב שתמצאו את תאורת המטבח המתאימה לחלל הרב-תכליתי הזה. אם בעבר המטבח כלל רק מספר נורות פלואורסנט הרי כיום קיים מגוון רב של פתרונות ושילובים יצירתיים שרק הולך ומתגבר.

התחילו עם הפונקציה


ראשית, שקלו איזה סוג תאורה אתם זקוק לחלל המטבח שלכם ולאן היא תגיע. האם למטבח שלכם יש פריסה גדולה או אי גדול באמצע?

תאורת אי למטבח: מרבית האיים משמשים כמרחב רב תכליתי להכנת ארוחות, בישול והגשה. תלוי בגודל האי שלכם, מספר אורות תלויים או נברשות קטנות למעלה יספקו תאורה אידיאלית. אם למטבח שלכם יש תאורת תקרה נוספת במקומות אחרים, האי הוא מקום נהדר לפסי תאורת לד זוויתיים; גוונים כהים יותר יפנו אור כלפי מטה לקבלת תאורה ממוקדת יותר.

מעל כיור המטבח: מקום אחר להדגשה נמצא מעל כיור המטבח. במקום האור השקוע הטיפוסי, ניתן לשלב פרופילים מסוגים שונים עם גוון זכוכית צלול. חשוב שהתאורה לא תהיה להיות בוהקת מידי או עמומה מידי. כמו כן, פיזור האור צריך למנוע הצללה מיותרת.

פינת אוכל: אם יש לכם פינת אוכל במטבח שלכם, זה המקום המושלם לנברשת אלגנטית. אם אזור האכילה שלכם נמצא באי המטבח, השתדלו למצוא תאורה עם גוון זכוכית או פשתן בהיר.מומלץ להנמיך את גוף התאורה כך שהתאורה תהיה ממוקדת בכיוון משטח האכילה.

הסגנון שלכם


לאחר שהחלטתם איפה אתם צריכים אור ואיזה סוג הכי טוב, עכשיו עדיף לחשוב על הסגנון הנכון כך שתוכלו להבטיח התאמה מושלמת לחלל שלכם. כך למשל יש לבחון את סוג הגוון אותו תרצו לקבל- האם גוון לבן בוהק שיגדיל את החלל או אולי אור בעל גוון צהבהב מעומעם?האם אתם רוצים שגוף התאורה ישתלב עם עיצוב חלל המטבח או שישמש לו קונטרס?

הגימור: בהתאם לגופי התאורה שתבחרו, הגימור שתבחרו ישפיע רבות על סגנון היצירה המוגמרת. גווני פליז יוסיפו חמימות לחלל המטבח, ואילו גווני ברונזה יביאו ניגודיות ודיוק. כרום מלוטש וניקל מלוטש הם אפשרויות קלאסיות למראה יעיל ועכשווי.

גוונים: סגנון הגוון, הגודל והחומר שבחרתם משפיעים על תפוקת האור. כיום ניתן למצוא תאורה עם מגוון גדול של אפשרויות צל, החל בגוונים בהשראת וינטאג 'ועד עיצובים מתכתיים מלוטשים.
זכוכית שקופה: גוון זכוכית בהיר יאיר את כל החלל באור בהיר.
זכוכית אופל: בחרו בגוון זכוכית אופל עם תחפצו באור מפוזר יותר מאשר בזכוכית שקופה.

מתכת: גוון מתכת ממקד את האור כלפי מטה, מה שהופך אותו לאופציה האידיאלית לחלל בו ישנה עשייה רבה.

השמיים הם הגבול

לסיכום, המגוון הרב המצוי כיום של אפשרויות תאורה למטבח מאפשר לכם לקבל מראה מושקע ומעניין. כמובן, לפני שאתם מתחילים במלאכה, בדקו היטב מהם מאפייני המטבח שלכם ומהי האווירה שאתם רוצים להשיג.