מזגנים

כיצד לבחור את המזגן הטוב ביותר לביתכם: השוואת מערכות מזגנים

כאשר הטמפרטורה מתחילה לעלות בחוץ, קל לראות מדוע מיזוג אוויר הוא צורך הכרחי, במיוחד אם אתם גרים באזור עם לחות גבוהה.

ישנם ארבעה סוגים עיקריים של יחידות ומערכות מיזוג ביתיות, עם זאת, כשמדובר ברמות היעילות, האסתטיקה והיכולת לספק נוחות, התוצאות יכולות להשתנות. במאמר זה, אנו מסתכלים על היתרונות והחסרונות של כל יחידה או מערכת כדי לעזור לכם להחליט איזו היא האפשרות הטובה ביותר לבית שלכם.

מזגן חלון

מזגני חלונות הינם סוג פופולרי של ציוד קירור המיועד להתאים לחלונות תלויים כפולים. הם בדרך כלל מותקנים בדירות חסרות מיזוג מרכזי, או שהם יכולים לתת דחיפה לצינון לחדרים יחידים בבתים גדולים יותר.

היתרונות בשימוש במזגן חלון

מזגנים בחלונות קטנים יחסית, ניידים למדי וקלים להתקנה ללא עזרה של איש מקצוע. אם יש לכם מגבלות תקציב, יחידת חלונות היא האפשרות הזולה ביותר. הדגמים של היום יעילים עד 30 אחוזים מאלו שיוצרו לפני עשור.

חסרונות של שימוש במזגן חלון

רק זכרו, מזגני חלונות אינם מיועדים לצנן בית שלם. גם אם אתם גרים בדירה קטנה, תזדקקו למספר יחידות כדי לשמור על המיזוג של כל חדר. עליכם להתמודד גם עם רעש מדחס הפועל ממש ליד האוזן.

גורמים שיכולים לפגוע ביעילות המזגן בחלונות כוללים תקרות גבוהות, הרבה חלונות ודלתות, חשיפה גבוהה לשמש וקירור חדר בקומה העליונה.

מזגנים ניידים

יחידות אלה דומות למזגני חלונות, אך הן עומדות על הרצפה במקום להיכנס ישירות לחלון. היחידה שואבת אוויר, ומסלקת חום ולחות. אוויר חם ולח מוצף דרך צינור פליטה שיוצא מהחלון.

היתרונות בשימוש במזגן נייד

מזגנים ניידים קלים יותר להתקנה מאשר יחידות חלונות. יחידות הרצפה מתגלגלות על גלגלים כך שתוכלו למקם אותן היכן שתרצו.

חסרונות של שימוש במזגן נייד

על פי דוחות הצרכנים, מזגנים ניידים נוטים לספק רק מחצית מכושר הקירור בהשוואה ליחידות קירור אחרות. הם גם יקרים יותר ויעילים פחות מיחידות חלונות בגודל דומה, ומעלים את עלויות הרכישה וגם את התפעול. רעש הוא גורם נוסף, ולרוב המזגנים הניידים יש מאגרי מים שעליכם לנקז ידנית מכיוון שהיחידה מסירה עודף לחות מהאוויר.

מזגנים מיני מפוצלים

מזגן מפוצל מיני הוא למעשה משאבת חום ללא עבודת תעלות. יש לו שני מרכיבים עיקריים. הראשון הוא מדחס חיצוני, בדומה לזה שנמצא במזגנים מרכזיים. השני הוא סליל אידוי מקורה ויחידת טיפול באוויר שמתלווה לקיר או לתקרה. צינור הנוסע דרך חור אטום בקיר קושר בין שתי היחידות זו לזו.

מזגנים מיני מפוצלים מיועדים לקירור בתים ישנים ללא עבודות תעלה, בתים קטנים יותר ותוספות בהן הוספה של עבודת תעלות אינה אפשרית.

היתרונות בשימוש במזגן מיני מפוצל

היתרון העיקרי הוא היכולת שלהם לספק קירור גמיש לחלקים נפרדים בביתכם, וכל זאת תוך שמירה על גודל קטן ופעולה יעילה באנרגיה. זה הדבר הקרוב ביותר שתוכלו להגיע למיזוג אוויר מרכזי ללא צורך לקרוע את התקרה והקירות שלכם להתקנת עבודות צינור. בנוסף, מכיוון שמזגנים אלה הם סוג של משאבת חום, הם יכולים לספק גם חימום ביתי בחורף.

כבונוס נוסף, הם חסרי תעלות פועלים בשקט כמו מאוורר רגיל. מכיוון שהמדחס ממוקם בחוץ, יחידות אלה שקטות בהרבה מחלון או מזגן ביתי נייד. בנוסף, ללא צורך בגישה לחלון במהלך ההתקנה, הם מספקים אבטחה ביתית טובה יותר, מבט ללא הפרעה כלפי חוץ, ויכולת פתיחת החלון מתי שרוצים.

החסרונות של שימוש במזגן מיני

קחו בחשבון שמזגנים אלה יקרים יותר ממזגן חלון או מזגן נייד. אתם צריכים טכנאי מזגנים שיבצע את ההתקנה, הכוללת קידוח חור של שלושה אינץ 'בקיר לחיבור רכיבים פנימיים וחיצוניים. עליכם לקחת בחשבון גם שיקולי עיצוב פנים שכן היחידה מתלבשת על הקיר או לתקרה של החדר אותו תרצו לחמם או לקרר.

מערכת מיזוג אוויר מרכזית

אפשרות זו היא הדרך המקיפה ביותר לצנן את הבית. זה כרוך בהפצת אוויר מקורר דרך צינורות עם רישומי החזרה והאספקה ​​בכל חדר. כל רכיבי המיזוג ממוקמים בחוץ, למעט מטפל האוויר, המשותף בדרך כלל עם הכבשן. אם אתם מחפשים קירור שלם בבית וכבר יש לכם עבודות תעלות במקום, זו האפשרות הפופולרית ביותר.

היתרונות בשימוש במערכת מזגן מרכזית

מיזוג אויר מרכזי הוא הדרך היעילה ביותר לשמור על קור בכל הבית. ניתן לצפות לחשבונות חשמל נמוכים יותר לצד נוחות טובה יותר בבית, טמפרטורות קרירות יותר ולחות נמוכה יותר. עם כל רכיבי המיזוג הממוקמים בחוץ, תוכלו לשמור על קור רוח עם מערכת שקטה כמעט בלתי נראית.

ההתקנה היא די פשוטה אם כבר יש לך צינורות, אך עדיין תצטרכו לשכור איש מקצוע לתפקיד. ועדיין, מכיוון שהוא הופך להיות מתקן קבוע בביתכם, מדובר בהשקעה שמוסיפה לו ערך.

החסרונות של שימוש במערכת מזגן מרכזית

מערכות מיזוג אויר מרכזיות לבתים דורשות תחזוקה שנתית קבועה. היו מוכנים גם לעלויות גבוהות יותר מראש, במיוחד אם אתם זקוקים גם לעבודות תעלות.